19 octombrie 2015

Să-ți spun câtă energie consumă biroul meu...

Acum doi ani mi-a incolțit în minte ideea de a deschide propria societate comercială. 
Zis și făcut!
Procedura preliminară, aceea în care m-am perindat pe la cam toate ghișeele instituțiilor statului, fost anevoioasă, dar m-am descurcat.
Următorul pas a fost acela de a închiria un spațiu pentru sediul social al SRL-ului meu. Fiind la început de drum, un adevărat novice în domeniul business, m-am sfătuit cu un bun prieten care desfășura activități comerciale de vreo 15 ani și am aflat cum pot să dezvolt o afacere și cum să o mențin pe linia de plutire și pe profit. 
Ei bine, secretul succesului nu constă doar în idei ingenioase, administrator responsabil, contabil competent și angajați pricepuți, ci și în folosirea eficientă a resurselor energetice pe care le ai la dispoziție în biroul în care lucrezi.
Actualmente, în Mediul Business, optimizarea consumului de energie reprezintă principala dovadă a responsabilității sociale. De aceea, prima mea grija, înainte de a închiria un imobil ca spațiu pentru birouri, a fost aceea de a obține un certificat energetic al clădirii în care doream să-mi desfășor pe viitor activitatea.

 Soluția de această dată a venit de la Enermed Impex SRL Bucuresti. 

Astfel, la un preț deosebit de avantajos am colaborat cu doctori ingineri cu o vastă experiență în domeniul energetic, care mi-au trimis prin postă, în mai puțin de 24 de ore, certificatul energetic.
Dat fiind faptul că prin intermediul certificatului energetic am aflat că imobilul se încadra în clasa C (asta însemnând un consum mai ridicat de energie), m-am hotărât să acționez în direcția eficientizării energetice. 

Principala problemă o reprezenta acum risipa de energie, pe care aș fi vrut să o stopez cât mai repede și eficace.
La ce mă refer când spun energie risipită? Sau mai degrabă, chestii consumatoare de energie? 
La toate aparatele și aparturile care zumzăie vivace atașate la prizele din fiecare cameră a clădirii de birouri: laptop-uri, xerox, routere, imprimante, telefoane fixe, aparate de aer condiționat. 
Aproape că uitasem să amintesc despre centrală, becurile puternice din fiecare încăpere și lămpile de birou. 
Toate acestea însumate fiind într-o adevărată carcatiță de fire prin care curge nestingherită și din belșug - energie electrică!

De aceea, am apelat la profesioniștii cu care colaborasem și înainte. Din echipa Enermed Impex, doi auditori energetici atestați au determinat, prin efectuarea unui audit energetic, care sunt pierderile energetice pe care le genera imobilul în care amenajasem birourile și mi-au prezentat în cadrul unui raport de audit energetic soluțiile potrivite. 
În cazul meu,aceste soluțiile au constat doar în izolarea termică a pereților exterior ai clădirii.  Nu au fost necesare mai multe lucrări pentru că instalațiile de apă și de încălzire erau în stare bună  și de asemenea nu a fost necesară nici înlocuirea conductelor de la subsol. (Aici soarta a fost de partea mea!)

De ce am făcut și acest pas?
Pentru că îndată ce am aflat performanța energetică a clădirii mi-a fost clar că aș pierde foarte mulți bani dacă nu aș reabilita-o pentru a se încadra într-o clasă energetică superioară (A sau B) cu un consum mult mai mic de energie.

Acum afacerea mea merge bine și sunt pe deplin mulțumită de deciziile pe care le-am luat în privința amenajării clădirii de birouri: izolarea termică a clădirii și folosire unor echipamente care promovează sustenabilitatea energetică: monitoare și becuri cu led în fiecare cameră, AC de tip inverter și centrala modernă.

Dacă nu aș fi luat aceste măsuri (urgente!) aș fi pierdut, având în vedere volumul mare de activitate din birouri, energie electrică în mod excesiv. 
Mulțumesc și acum tovarășului meu, cu mult mai priceput ca mine, care m-a sfătuit să folosesc responsabil resursele enrgetice și să nu le irosesc fără rost.

De aceea, eu, la rândul meu, te sfătuiesc pe tine să-mi urmezi exemplul și să nu arunci cu banii pe fereastră, căci în afaceri: Totul costă Bani!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2015.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

..ce zici?